WELCOME

Friday 21 June 2013

PERTENGAHAN TAHUN 2013

Kita mulakan coretan kali ini dengan pantun...

Cik Liza minum air ketum,
Assalamualaikum,

Huh, alhamdulillah masih dipanjangkan umur. Okeh, aku takde idea nak tulis ape. Ni aku tulis pon sebab dah lama dok care ke blog nih sampai berkulat aku punya dashboard sbb doh lame dok bukok, al-maklumlah fokus sangat pada study( tangan ke dada mata ke atas).

Result ujian pertengahan tahun dah kluar, nak tahu tak brape aku dapat? (cakap sorang-sorang)
Tak bagus sangat....
5A, 2B 1C 1Gagal
Subjek yang A- fizik,Bm,Bi,Math,Sej
Subjek yang B-kimia,agama Islam
subjek yang C-biology
subjek yang G- Additional Mathematics (the silent killer)

Salah satu faktor aku gagal addmath adalah, subjek tulah yang aku paling malas nak study. Yelah,soalan putar belit giler bhai!!
Ni contoh soalan addmath,

"Di dalam sebuah sekolah, terdapat 10 orang ahli PBSM bertugas di padang. Cari bilangan ahli PKBM Laut di sekolah tersebut."
(soalan tersebut adalah rekaan semata-mata,tdak ada kene mengena dengan pihak Kementerian Pendidikan Malaysia)

Dalam hidup aku mende yang paling aku tak suka dengar, klu seseorang tu kata "taknak ah kawan dengan awok", "aku kenal ko ke?","did i know you?","saya benci dia sangat2 (dia=aku lah tu)", dan sebagainya. Kalau aku kehilangan seorang kawan, mmg gerenti seharian aku takleh tidor sebab seharian mikir mcm mane ank suh dia jadi kawan aku semula.

Nak criter tak pasal aku punyer crush?? Takyah ah kot, cerita dia sama je mcm dulu.

Okay lah, sampai disini saja coretan momotaros-san untuk kali ni. Nanti manalah tahu tengah2 minum horlick tetiba kluor idea nak tulis pasal ape,aku wat ah yang baru.

sekian, assalamualaikum,,
sayonara,mata ai masho,oyasuminasai.

Syahirah, I will always be there for you.





2 comments: